Hvad er SEO?
Det er en forkortelse for Søgemåskineoptimering.
SEO står for “søgemaskineoptimering”. Enkelt sagt betyder det processen med at forbedre dit websted for at øge dets synlighed, når folk søger efter produkter eller tjenester relateret til din virksomhed i Google, Bing og andre søgemaskiner.
Jo bedre synlighed dine sider har i søgeresultaterne, jo større sandsynlighed er der for, at du får opmærksomhed og tiltrækker potentielle og eksisterende kunder til din virksomhed.



1. hvordan fungerer seo?
Søgemaskiner som Google og Bing bruger bots til at crawle sider på nettet, gå fra websted til websted, indsamle oplysninger om disse sider og sætte dem i et indeks. Tænk på indekset som et kæmpe bibliotek, hvor en bibliotekar kan trække en bog (eller en webside) frem for at hjælpe dig med at finde præcis det, du leder efter på det tidspunkt.
Dernæst analyserer algoritmer sider i indekset under hensyntagen til hundredvis af rangeringsfaktorer eller signaler for at bestemme rækkefølgen af siderne skal vises i søgeresultaterne for en given forespørgsel.
2. Hvorfor er seo vigtigt for markedsføring?
SEO er en grundlæggende del af digital markedsføring, fordi folk foretager billioner af søgninger hvert år, ofte med kommercielle hensigter for at finde information om produkter og tjenester.
Søgeresultaterne har dog udviklet sig i løbet af de sidste par år for at give brugerne mere direkte svar og information, der er mere tilbøjelige til at holde brugerne på resultatsiden i stedet for at føre dem til andre hjemmesider.
I denne digital generationer 92.4% af befolkning verdenrundt, bruger mobiltelefoner og konstant søge på google som er nr.1 populær til søgemåskineoptimering. Så hvis din butik, restaurant og forretning har opret for en gogle virksomhed, kan vi fået styrket for din hjemmesidens/netbutikkens SEO-mæssige.



3. optimering
Et kendskab til grundlæggende SEO kan have en mærkbar effekt. Udforsk Google SEO-startguiden for at få et overblik over det væsentlige i søgemaskineoptimering
Mål værdien af din SEO, kan du få indblik i dine konkurrenter, hvor man kan sammenligne dine SEO-mæssige styrker og svagheder med dine konkurrenter. Af alle områder af din virksomhed. Fra markedsundersøgelser, design og prototyping til produktion og levering dækker Adesign det hele.
SEO, eller søgemaskineoptimering, er praksis med at inkludere indhold på dit websted, der har potentiale til at forbedre dit websteds synlighed for søgemaskiner og deres brugere. SEO kan med andre ord hjælpe dit websted med at dukke op oftere i relevante søgninger.



Det handler ofte om at lave små ændringer på dele af din hjemmeside. Når de ses enkeltvis, kan disse ændringer virke som trinvise forbedringer, men kombineret med andre optimeringer kan de have en mærkbar indflydelse på dit websteds brugeroplevelse og ydeevne i organiske søgeresultater..
Strategiske planlægning
Søgning er ofte den primære kilde til digital trafik for brands og supplerer andre marketingkanaler. Større synlighed og højere placering i søgeresultaterne end dine konkurrenter kan have en væsentlig indflydelse på din bundlinje.
ressourcer planlægning
Vores SEO succesfaktorer kan betragtes som proxyer for aspekter af brugeroplevelsen. Det er, hvordan søgebots estimerer præcis, hvor godt et websted eller en webside kan give søgeren det, de søger efter.
Ofte stillede spørgesmål
Adesign ved Ana Fajardo med 9 års web udvikling og erfaring, udover grundlæggende viden efter skoletider, der har været til forskellige webinar indenfor digitalisering og markedsføring. Samt brugte tid ved siden af, på det vi kalder for “internet of things” kan hjælpe dig med at få styrken dine ressourcer.